Mogura's Photographing with Falilv

東海道線静岡地区で撮り鉄活動をしています。Twitterを見ながら撮影に出かけます。一眼レフ歴は2年です。まれに鉄道模型ネタも上げます。
洋楽や邦楽の英語詞の和訳もしています。
個人的にはFear,and Loathing in Las Vegas というバンドの和訳を主にやってますが、リクエストがあれば気軽にコメントでどうぞ~
受験生なう。撮影こそできますが頻度減&記事書けずの状態が続いていますので、写真などはTwitterの@seikomodelclub3にあげてますのでそちらをどうぞ。

Fear, and Loathing in Las Vegas「LLLD」歌詞和訳

今日中に2曲やる予定だったのでもう一曲投下します~
Minamiさんのクリーンヴォイスラップにびっくりしたこの曲を~


黒文字はSoさんパート(クリーンヴォーカル)、赤文字はMinamiさんパート(スクリーモヴォーカル)、水色文字はMinamiさんパート(クリーンヴォーカル)、黄緑文字はSxunさんパート(クリーンヴォーカル)、薄青文字はSoさん&Minamiさんパートです。



Was taking it for [yeah taking it for] granted (The) day ends, then comes tomorrow
[ah yeah ah yeah ah yeah comes tomorrow]
1日が終わって そしてまた次の日がやってくるって 当たり前のことだと思ってた [次の日もまたやってくる]
Oh Then comes the next day Spending the day [then comes yeah the day laughing yeah laughing yeah]
次の日がきたら その日も [その日が来たら 笑って笑って]
laughing with your crew talking so-and-so [hey yo so and so was great]
いつもの仲間と笑いあって あれこれ駄弁って過ごすんだ [それは素晴らしいことだ]
was great I've been living so far just for (the) heck of it [here we go, so and so was great]
それは素晴らしいことだって お遊び気分で今まで生きて来たんだ [さぁ行こう それは素晴らしいことだ]
so there were things I could not notice
[so far so far just for the heck]
そう 気づけなかったんだ
 [お遊び気分だったんだ]
[come on]
[来い]


The common days [days]
よくある日々
The common days [days days]
ありきたりな日々
The usual days anybody would spend [anybody would spend yeah]
そんな誰もが過ごすであろう日常が [そう誰もが過ごすだろう]
Thought it would continue [days]
ずっと続くんだろう だなんて
Thought it would continue [days days]
ずっと終わらないんだろう だなんて考えて
Never even thought about (the) fact that it would all end [it would all end someday]
いつかは全て終わるだなんて考えもしなかったんだ [いつかは終わるだなんて]
oh someday I never was bothered to face death in my life
[someday I never was yeah] [bothered to face death in my life]
いつか迎える死に向き合う気にもならなかったんだ
Uh oh you should be able should be able should be able to do that
[oh you should be able should be able should be able to do that yeah]
君はそんな風にはなっちゃダメだ [君はそんな風にはなっちゃダメだ]


End of life lead us to a part of nature [a part of nature]
人生の終点で 僕らは土に還るんだ [僕らは土に還る]
Someday we won't be able to see each other the next day oh [a oh a oh say good bye]
いつか 次の日も見ることができなくなるだろう [さよならを言おう]
and cuz there are limits to time That [alright alright limits to time]
何故かって 時間には限りがあるからさ [そうさそうさ限りがある]
makes it meaningful
でもそれに意味があるんだ
We can live now facing forward
そうして僕らは今 未来と向き合いながら生きることができるんだ


If the final result is everything
もし結果が全てなら
We can say that people just come to life and die
人々はただ生きて死ぬだけだって言える
But that's not right
だけどそれは間違いなんだ
What's important is how we spend a meaningful time now
大切なのは 今のこの意味のある時間をどう過ごすかなんだ
Ah yeah yeah yeah
Feel and express One and Two and Three and go

感じてたことを表現するんだ 1,2,3,GO
Live the limited time say my name
限られた時間を生きるんだ 僕の名前を言って
Live the limited time say my name
限られた時間を生きるんだ 僕の名前を言って
Let's go
さぁ行こう


End of life lead us to a part of nature [a part of nature]
人生の終点で 僕らは土に還るんだ [僕らは土に還る]
Someday we won't be able to see each other the next day oh [a oh a oh say good bye]
いつか 次の日も見ることができなくなるだろう [さよならを言おう]
and cuz there are limits to time That [are limits, makes it meaningful wow]
makes it meaningful
それに意味があるんだ
We can live now facing forward
僕らは今 未来と向き合いながら生きることができるんだ


We will eventually die and vanish
僕らは最後には死んで 消えて無くなるんだ
Ending up as pieces of ash
塵となって終わってしまう
Die Die Die
死ぬ 死ぬ 死ぬんだ
We won't be able to shout out loud like this (ウィスパー)
こんな風に叫ぶことも


Won't be able to touch
触ることも出来なくなるんだ
There is no such thing as eternal youth and immortality
この世に永遠の若さや不死なんてものは存在しない
All every single living thing that were born in this world will absolutely die
この世界に生を受けた全ての生き物は いつかは絶対に死ぬんだ


The original tracks that constantly plays through the stereo
そのステレオから絶えず流れ続けるオリジナルなサウンドは
Sound that's very awesome Sound that's very alright that's right
とても素晴らしく 間違いのないものだ そうさ
Oh no, The messed up pool table oh yes, yummy brunch at twelve oh
あぁ めちゃくちゃになったビリヤード台 真昼の朝食 そして
Kei taking off in the middle of the night
Keiは夜中に逃げ出した
Our style of hip hop
僕らのヒップホップのスタイル


Limited life and limited days
限りある人生 そして限りある日々
What do you intend to do within this time? yeah
この時間の中で君は何をしたい?
Limited life and limited days
限りある人生 そして限りある日々
Wanna make it a productive one
僕は何かを生み出したいんだ


We will die [We will die]
いつか僕らは死ぬ [死ぬんだ]
We will disappear [We will disappear]
いつか僕らは消えるんだ [消えるんだ]
That is why today is great [That is why today is great]
だからこそ今日が素晴らしいんだ
You only live once No [You only live once No]
choice but [choice but] to keep moving on
今を生きるんだ [今を生きるんだ]
僕らは進み続けるしかないんだ [進み続けるしかないんだ]
We will die [We will die]
いつか僕らは死ぬ [死ぬんだ]
We will disappear [We will disappear]
いつか僕らは消えるんだ [消えるんだ]
That is why today is great [That is why today is great]
だからこそ今日が素晴らしいんだ
No other life than this,,, this one [No other life than this,,, this one]
今のこの人生以外は...無いんだ [無いんだ]
You only live once in forever
これからもずっと 今を生きるんだ

×

非ログインユーザーとして返信する

あと 2000文字

※は必須項目です。